Ve výsledku jsem ukořistila spolu s dalšími dvěma autory první místo - tehdy ještě býval o workshopy na saspi zájem a scházelo se mnohem více textů i autorů a čtenářů.
"Někdy stačí jediná
minuta, aby se změnila celá historie."
Klapot podpatků, ani
příliš pomalý, ani ustrašeně rychlý, spíš napůl taneční, se rozléhal noční
ulicí. Město spalo.
Něco se
stane.
Zastaví se téměř uprostřed
ulice - plně osvětlené, o to byla celá situace děsivější - a srdce jí bije ve
zběsilém rytmu závěrečného Allegra z Čtvera ročních dob. Příliš dlouhá sukně
zavíří v piruetě, pod střevíčky zaskřípe písek rozkopané cesty. Z vyčesaných
vlasů se uvolní drobný kvítek, jen pár sněhobílých plátků čajové růže, které se
pomalu snášejí na kočičí hlavy.
Ještě před jediným
osamoceným mžiknutím oka kráčela po chodníku, spokojená s klidem hluboké noci,
spícího města i vlastního nitra, hlavu plnou hudby a snů. Stačil však pouhý
zákmit smrtihlavových křídel, stěží tušený, přesto jasný jako sodíková lampa
nad její hlavou, a všechno je jinak.
Ani je ještě pořádně
neviděla. Kmitnutí na okraji periferního vidění, náhlý pocit mrazení na
odhalené šíji a instinkty ji dvěma téměř baletními otočkami přenesly z ústí temné
uličky až na silnici. Rozzlobené zašelestění saténu, ne nepodobné hadímu
zasyčení, zaniklo v temném zavrčení. Předtím pouhé lidské prsty se zkřivily v
kočičí drápy, když se ve střehu přikrčila.
Dva.
Vyšší. Silnější. Něco chtějí. Nebojí se. Zatím.
Okvětní plátky čajové růže
se nikým neviděny konečně snesou mezi několik dlažebních kostek, připravených k
usazení do okraje cesty.
Úšklebek ve tváři toho s
černým šátkem na hlavě, uvázaným na piráta. Ruka toho druhého, schovaná v
kožené bundě. Rozhodné pohyby, blížící se kroky. Pevně semknuté rty, krutě
hledící oči. Tváře bez výrazu, přesto prozrazující všechno.
Tlukot srdce, step
šíleného tanečníka. Zakřupání písku, když chodidlo uvězněné ve střevíci hledá
pevnější oporu.
Co teď?
Další tři kroky se hlasitě
rozléhají prázdnou ulicí. Ruka vyjede z kapsy i s vystřelovákem, cvaknutí
uvolněné pojistky zní jako výstřel.
Někdo
zemře.
Nečeká ji žádný
celovečerní film vlastního života, ani pocit času zalitého v kousku jantaru.
Naopak. Čas pádí jako zběsilý s každým dalším zachvěním srdce, poháněného snad
jen čistým adrenalinem, a hlavu má dokonale čistou, když do levačky snad až
příliš lehce vklouzne dlažební kostka. Hranatý kámen, jindy tak těžký a
neforemný, se mění ve smrtící střelu, vrženou vztekem, zoufalstvím a
rozhořčením. Nemířenou, přesto dokonale zacílenou.
Jen to měkce žuchne.
Heknutí, stejně bolestivé jako překvapené, několik drobných krůčků zpět pro
udržení rovnováhy, když už ne důstojnosti.
"Táhněte mi z
očí!"
Stojí přímo proti nim,
štíhlá a na pohled křehká osůbka ve večerních šatech, hlavu hrdě vztyčenou a oči přimhouřené vášní. Od čepele vystřelováku a mužských pěstí ji dělí
pouze tři metry volného prostoru, přesto už je opět klidná. Na rtech se jí
dokonce objevuje úsměv.
Pohodí hlavou, z účesu se
uvolní několik dalších okvětních plátků. Písek naposledy zašelestí a nocí se
opět rozlehnou kroky dámských střevíčků. Lehké, sebevědomé kroky.
Hod kostkou je vyřešen velmi neotřele... líbí se mi
OdpovědětVymazat